De energierevolutie snijdt door alle sectoren heen. Innovaties zijn niet gericht op een andere traditionele dieseltruck, maar op elektrische trucks. Kijk naar de twee nieuwe modellen Actros F en L, ze zijn echt geweldig op het gebied van kostenefficiëntie en functionaliteit, evenals het beste chauffeurscomfort. Zij presenteerden in juni 2021 de volledig elektrische en Co2-neutrale eActros voor zwaar distributievervoer, die in oktober 2021 op ware grootte in productie zou gaan.
De eActros-innovatievloot
Mercedes heeft zich gehouden aan de Overeenkomst van Parijs met als doel om zijn productportfolio tegen 2039 over te schakelen op elektronische vrachtwagens. Mercedes heeft enkele van de meest geavanceerde ontwikkelingen voor dieselvrachtwagens. Kijk naar de Mercedes Actros 1845, het is een geweldige klassieke dieseltruck en nu is het merk gericht op het verkrijgen van een lokaal CO2-neutrale wegvracht.
Het voertuig heeft twee geïntegreerde elektromotoren die een transmissie met twee snelheden hebben. Hiermee krijg je het beste van twee werelden. Je krijgt comfort en tevens geweldige voertuigdynamiek. Omdat ze elektrisch zijn, zijn de vrachtwagens emissievrij en stil, waardoor het mogelijk is goederen te vervoeren in binnensteden waar dieselvoertuigen verboden zijn. De truck wordt aangedreven door 3 of 4 accu's met een maximale capaciteit van 420 kWh, waardoor men tot 400 km kan rijden. De vrachtwagens worden opgeladen bij normale DC-snellaadpunten. De eActros multimedia cockpit zorgt ervoor dat de bestuurder te allen tijde het laadniveau in de gaten kan houden.
De eEconic-vloot
Deze eEconic-serie staat gepland voor medio 2022. Momenteel wordt er intensief getest, daarna gaan ze praktijktesten doen met klanten. Een klant in de afvalverwerkingsindustrie in Denemarken heeft al een bestelling geplaatst van 11 voertuigen. De eEconic is ontworpen om de batterij langer vast te houden dan de eAstros. We wachten allemaal op zijn première tijdens de IFAT 2022 in München, om te zien wat dit beest kan doen.
Om klanten te helpen bij de overgang naar e-mobiliteit, zijn de eActros en eEconic ingebed in een ecosysteem dat advies en een breed scala aan e-consultingdiensten biedt. Ze hebben digitale oplossingen ingebouwd die klanten helpen hun voertuiggebruik te vergroten. Hierdoor wordt de total cost of ownership geoptimaliseerd. Er is ook een Mercedes-Benz truck-app die het gemak en de efficiëntie voor de klant vergroot. Op deze manier kunnen gebruikers het verbruik optimaliseren, de benutting van de truck verhogen en slijtage verminderen.
Geef een antwoord
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.